måndag 12 december 2011

Galet tät dag

Äntligen så sitter jag hemma i sängen igen efter en riktigt händelserik och fullproppad dag!

Jag har nämligen inte bara haft en vanlig skoldag idag, med estetiska uttrycks lektioner och relativt hårdsmält naturkunskap, utan även extra körträningar på mycket pressad tid och en totalfloppad sångworkshop på Domsaga (och det är på grund av den som jag nu sitter här och kokar av besvikelse!)

Jag hade för några veckor sedan blivit inbjuden via Studiefrämjandet till en Sångworkshop, som det så fint hette, med en sångare från bandet Dirty Dixx som lektions ledare. På facebook sidan för evenemanget så stod det fina och trevliga saker som att Vem du än är så kommer du att lära dig att utveckla din sångröst och ditt sångsätt till fördel för dig själv osv. osv. Jag var super peppad på detta och lyckades till och med lura med mig Lovis till Domsaga när det blev dags att dyka upp för sångworkshop!

Väl på plats så kommer jag in i ett mörkt rum med en vit tavla som har en powerpoint projektion riktad mot sig. Framme vid ett bord sitter en man och tittar ut över oss som sakta tar oss in i rummet och slår oss ned framför honom. Här blir jag sedan sittandes på min bak i närmare 2 och en halv timme! ( med undantag för små övningar som innebar att känna vart magstödet finns via hostningar och att säga HEEEJJ högt i kör...)

Jag är besviken och arg. Tack för det Domsaga och Studiefrämjandet. Jag har inte lärt mig någonting och inte heller utvecklats ett dugg. Vilken tur det är för er att evenemanget inte kostade mig ett öre!

Nu ska jag gå och skölja av besvikelsen i en varm dusch.
Godnatt

1 kommentar:

Nina sa...

Nämen.... =) Blev så glad när jag kikade in här och du hade skrivit!!!

Är det ngt du undrar om här på Blogger så fråga mig, jag ju proffs ;)

Puzz Mami